Muzeum Techniki - jedna z wystaw czasowych

Muzeum Techniki w Pałacu Kultury i Nauki

MUZEUM TECHNIKI W PAŁACU KULTURY I NAUKI - ekspozycja stała

MUZEUM TECHNIKI W PAŁACU KULTURY I NAUKI

Trudno o lepszą lokalizację dla miejsca, które warto zwiedzić niezależnie od tego, czy jest się już dorosłym, czy jeszcze dzieckiem. PKP, przystanki autobusowe, a dosłownie obok inne atrakcje. Dość szczególny klimat, zresztą jak w całym Pałacu Kultury i Nauki.

Muzeum Techniki w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie

W Muzeum Techniki, oprócz stałej ekspozycji zobaczyć można wystawy czasowe. Nam się poszczęściło i obok Ogólnopolskiego Przeglądu Modelarstwa Redukcyjnego i Koziołka Matołka, załapaliśmy się na samochody filmowe.

Dla naszych dzieci absolutną gwiazdą tęgo pomieszczenia był Zygzak Mcqueen. Ja zaliczyłem powrót do przeszłości przy aucie z filmu o podobnie brzmiącym tytule. Trochę trudno było wytłumaczyć dzieciakom po co tak wisi pan i pani nad autem z Pogromców Duchów – kogoś z ekipy tu nieźle poniosło:) Fakt faktem, od samego wejścia dzieci były strasznie podekscytowane, nie tylko tym co widzą w sali w której są, ale też myślą co jest w następnej. W rezultacie zwiedzanie odbywało się w naszym przypadku w formie truchtu. Przyznaję – nie przeczytaliśmy chyba ani jednego opisu eksponatu. Chwilę zatrzymaliśmy się przy automacie do wybijania monet. „Automat” wziął od nas po 2 zł za monetę i wprawnym ruchem prawicy zamienił blaszki na monety. Przez salę z odbiornikami praktycznie przebiegliśmy, podobnie z „kopalnią”. Wiele czasu spędziliśmy w sali z makietami – samoloty samochody, czołgi, helikoptery, statki, bitwy – i jakby tego było mało, Terminator we własnej osobie. Zastanawiająca jest rola osób, które można zauważyć w każdej sali z eksponatami. Z niektórymi można zamienić kilka miłych zdań, wszyscy jak zauważyłem, oprócz tego mają obowiązek czytania książek. Zaliczam to miejsce do tych, które powinno się odwiedzić z dziećmi więcej niż jeden raz, podobnie jak Centrum Nauki Kopernik, bo na różnych etapach rozwoju ich zainteresowania będą różne.

Muzeum Techniki

Komu polecamy

– przyjezdnym, którzy do Warszawy dotrą pociągiem na Dworzec Centralny – całym rodzinom

Komu nie polecamy

– nie ma takich osób

Praktycznie wskazówki

– dzieci do lat trzech wchodzą za darmo, nasze mają nieco więcej. Podejdźcie do kasy poproście bilety dla siebie i powiedzcie Pani w kasie (mrugając jednocześnie okiem), że dzieci nie mają jeszcze 3 lat. Nam się nie udało, ale może Wam się poszczęści

– jeśli macie dzieci poniżej 5 lat, nie dokupujcie biletu wstępu na pokaz Szklana Panienka. W przezroczystym modelu, do głosu lektora,  pokazywane są począwszy od góry narządy wewnętrzne. My wyszliśmy na jelicie cienkim, co jest podobno ogromnym sukcesem (większość rówieśników jak powiedział pan z obsługi kończy na mózgu, maksymalnie krtani)